- Шуия части избавиться что означает
- Канон Ангелу–Хранителю
- Тропарь, глас 6–й
- Канон, глас 8–й, Песнь 1
- Песнь 3
- Седален, глас 2–й
- Песнь 4
- Песнь 5
- Толковый православный молитвослов. Канон Ангелу-Хранителю
- Канон Ангелу-Хранителю:
- Содержание толкового молитвослова:
- Тропарь, глас 6-й
- Песнь 1
- Песнь 3
- Седален, глас 2-й
- Песнь 4
- Песнь 5
- Песнь 6
- Кондак, глас 4-й
- Песнь 7
- Песнь 8
- Песнь 9
Шуия части избавиться что означает
Вонми – со вниманием услышь. Яко живей Ти сущей с нами – как будто Ты живая с нами. Не имамы бо – потому что нет у нас.
Канон Ангелу–Хранителю
Тропарь, глас 6–й
Ангеле Божий, хранителю мой святый, живот мой соблюди во страсе Христа Бога, ум мой утверди во истиннем пути, и к любви горней уязви душу мою, да тобою направляем, получу от Христа Бога велию милость.
Богородичен: Святая Владычице, Христа Бога нашего Мати, яко всех Творца недоуменно рождшая, моли благость Его всегда, со хранителем моим Ангелом, спасти душу мою, страстьми одержимую, и оставление грехов даровати ми.
Живот мой – жизнь мою. Горней – небесной. Недоуменно – превыше ума, непостижимо уму.
Канон, глас 8–й, Песнь 1
Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.
Припев Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.
[Тропарь Господу Иисусу Христу только в первой и девятой песнях канона.]
Песнь воспети и восхвалити, Спасе, Твоего раба достойно сподоби, безплотному Ангелу, наставнику и хранителю моему.
Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Един аз в неразумии и в лености ныне лежу, наставниче мой и хранителю, не остави мене погибающа
Ум мой твоею молитвою направи, творити ми Божия повеления, да получу от Бога отдание грехов, и ненавидети ми злых настави мя, молюся ти.
Молися, Девице, о мне, рабе Твоем, ко Благодателю, со хранителем моим Ангелом, и настави мя творити заповеди Сына Твоего и Творца моего.
Един аз – один я. Ненавидети ми злых – чтобы мне ненавидеть зло (злая в знач.: злое, зло).
Песнь 3
Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси омраченных, и поет Тя дух мой.
Святый Ангели Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Все помышление мое и душу мою к тебе возложих, хранителю мой; ты от всякия мя напасти вражия избави.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Враг попирает мя, и озлобляет, и поучает всегда творити своя хотения; но ты, наставниче мой, не остави мене погибающа.
Пети песнь со благодарением и усердием Творцу и Богу даждь ми, и тебе благому Ангелу–Хранителю моему: избавителю мой, изыми мя от враг озлобляющих мя.
Исцели, Пречистая, моя многонедужныя струпы, яже в души, прожени враги, иже присно борются со мною.
Возложих – я возложил, направил. Озлобляет – исполняет зол, бедствий; изми мя от враг озлобляющих мя – отбери меня от мучащих меня врагов. Струпы, яже в души – гнойные раны души. Прожени – прогони. Иже присно – которые всегда.
Седален, глас 2–й
От любве душевныя вопию ти, хранителю моей души, всесвятый мой Ангеле: покрый мя и соблюди от лукаваго ловления всегда, и к жизни настави небесней, вразумляя и просвещая и укрепляя мя.
Богородичен: Богородице безневестная Пречистая, Яже без семене рождши всех Владыку, Того со Ангелом хранителем моим моли, избавити ми ся всякаго недоумения, и дати умиление и свет души моей и согрешением очищение, Яже едина вскоре заступающи.
От лукаваго ловления – от козней зла (ловление – засада, скрытые враждебные действия). Яже без семене рождши – безсеменно родившая. Недоумения – смятения, смущения. Яже едина вскоре заступающи – Ты, единственная скорая Заступница (скоро заступающаяся).
Обратите внимание: в церковнославянском языке возвратная частица –ся еще не «приросла» к глаголу, как в современном русском, где мы сказали бы: «моли о том, чтобы мне избавиться от всякого смущения», по–церковнославянски звучит: «моли избавити ми ся всякаго недоумения». Точно также вместо «молюсь Тебе» мы встретим «молю Ти ся», и т. п.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.
Моли Человеколюбца Бога ты, хранителю мой, и не остави мене, но присно в мире житие мое соблюди, и подаждь ми спасение необходимое.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Яко заступника и хранителя животу моему прием тя от Бога, Ангеле, молю тя, святый: от всяких мя бед свободи.
Мою скверность твоею святынею очисти, хранителю мой, и от части шуия да отлучен буду молитвами твоими и причастник славы явлюся.
Недоумение предлежит ми от обышедших мя зол, Пречистая, но избави от них скоро: к Тебе бо единей прибегох.
Услышах, разумех, прославих – я услышал, я уразумел, я прославил (> формы 1–го лица прошедшего времени). Смотрение – промысл, проведение, Божественное домостроительство. Присно – всегда. Необоримое – неодолимое, непобедимое. Животу моему – жизни моей. Прием тя – я получил тебя. От части шуия – от левой стороны, то есть от причисления к грешникам. Причастник – участник. Недоумение предлежит ми – я не знаю, что делать. Обышедших мя – окруживших мя. Прибегох – я прибегнул (обратился за помощью).
Песнь 5
Ирмос: Утренююще вопием Ти: Господи, спаси ны; Ты бое си Бог наш, разве Тебе иного не веемы.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Яко имея дерзновение к Богу, хранителю мой святый, Сего умоли от оскорбляющих мя зол избавити.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Свете светлый, светло просвети душу мою, наставниче мой и хранителю, от Бога данный ми
Источник
Толковый православный молитвослов. Канон Ангелу-Хранителю
Канон Ангелу-Хранителю:
Ангел-Хранитель. Икона
Содержание толкового молитвослова:
Читайте также по теме:
- Объяснение церковных молитв детям — Азбука Веры
- Словарь православных гимнографических терминов (значение слов акафист, глас, икос, кондак, канон, тропарь и пр.)
- Словарь церковно-славянских слов, встречающихся в молитвах
- Полный православный молитвослов (формат pdf)
- «Православные акафисты» — сборник акафистов
- Смотрите также иные молитвы в нашем разделе «Православный молитвослов» — молитвы разные на все случаи жизни, молитвы святым, молитвы путешествующих, псалмы, Молитвы воинов, молитвы за болящих, молитвы на разные случаи семейной жизни: благословление на вступление в брак, молитвы о покровительстве Бога вступающим в брак, молитвы о счастливом браке, молитвы беременных женщин о благополучном разрешении и о рождении здоровых детей, молитвы родителей о детях молитвы при бесплодии, молитвы о учащихся детях и многие другие.
Тропарь, глас 6-й
Ангеле Божий, хранителю мой святый, живот мой соблюди во страсе Христа Бога, ум мой утверди во истиннем пути, и к любви горней уязви душу мою, да тобою направляем, получу от Христа Бога велию милость.
Богородичен: Святая Владычице, Христа Бога нашего Мати, яко всех Творца недоуменно рождшая, моли благость Его всегда, со хранителем моим Ангелом, спасти душу мою, страстьми одержимую, и оставление грехов даровати ми.
Живот мой — жизнь мою. Горней — небесной. Недоуменно — превыше ума, непостижимо уму.
Песнь 1
Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.
Припев Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.
[Тропарь Господу Иисусу Христу только в первой и девятой песнях канона]
Песнь воспети и восхвалити, Спасе, Твоего раба достойно сподоби, безплотному Ангелу, наставнику и хранителю моему.
Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Един аз в неразумии и в лености ныне лежу, наставниче мой и хранителю, не остави мене погибающа
Ум мой твоею молитвою направи, творити ми Божия повеления, да получу от Бога отдание грехов, и ненавидети ми злых настави мя, молюся ти.
Молися, Девице, о мне, рабе Твоем, ко Благодателю, со хранителем моим Ангелом, и настави мя творити заповеди Сына Твоего и Творца моего.
Един аз — один я. Ненавидети ми злых — чтобы мне ненавидеть зло (злая в знач.: злое, зло).
Песнь 3
Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси омраченных, и поет Тя дух мой.
Святый Ангели Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Все помышление мое и душу мою к тебе возложих, хранителю мой; ты от всякия мя напасти вражия избави.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Враг попирает мя, и озлобляет, и поучает всегда творити своя хотения; но ты, наставниче мой, не остави мене погибающа.
Пети песнь со благодарением и усердием Творцу и Богу даждь ми, и тебе благому Ангелу-Хранителю моему: избавителю мой, изыми мя от враг озлобляющих мя.
Исцели, Пречистая, моя многонедужныя струпы, яже в души, прожени враги, иже присно борются со мною.
Возложих — я возложил, направил. Озлобляет — исполняет зол, бедствий; изми мя от враг озлобляющих мя — отбери меня от мучащих меня врагов. Струпы, яже в души — гнойные раны души. Прожени — прогони. Иже присно — которые всегда.
Седален, глас 2-й
От любве душевныя вопию ти, хранителю моей души, всесвятый мой Ангеле: покрый мя и соблюди от лукаваго ловления всегда, и к жизни настави небесней, вразумляя и просвещая и укрепляя мя.
Богородичен: Богородице безневестная Пречистая, Яже без семене рождши всех Владыку, Того со Ангелом хранителем моим моли, избавити ми ся всякаго недоумения, и дати умиление и свет души моей и согрешением очищение, Яже едина вскоре заступающи.
От лукаваго ловления — от козней зла (ловление — засада, скрытые враждебные действия). Яже без семене рождши — безсеменно родившая. Недоумения — смятения, смущения. Яже едина вскоре заступающи — Ты, единственная скорая Заступница (скоро заступающаяся).
Обратите внимание: в церковнославянском языке возвратная частица -ся еще не «приросла» к глаголу, как в современном русском, где мы сказали бы: «моли о том, чтобы мне избавиться от всякого смущения», по-церковнославянски звучит: «моли избавити ми ся всякаго недоумения». Точно также вместо «молюсь Тебе» мы встретим «молю Ти ся», и т. п.
Ангел Хранитель отгоняет беса
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.
Моли Человеколюбца Бога ты, хранителю мой, и не остави мене, но присно в мире житие мое соблюди, и подаждь ми спасение необходимое.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Яко заступника и хранителя животу моему прием тя от Бога, Ангеле, молю тя, святый: от всяких мя бед свободи.
Мою скверность твоею святынею очисти, хранителю мой, и от части шуия да отлучен буду молитвами твоими и причастник славы явлюся.
Недоумение предлежит ми от обышедших мя зол, Пречистая, но избави от них скоро: к Тебе бо единей прибегох.
Услышах, разумех, прославих — я услышал, я уразумел, я прославил (формы 1-го лица прошедшего времени). Смотрение — промысл, проведение, Божественное домостроительство. Присно — всегда. Необоримое — неодолимое, непобедимое. Животу моему — жизни моей. Прием тя — я получил тебя. От части шуия — от левой стороны, то есть от причисления к грешникам. Причастник — участник. Недоумение предлежит ми — я не знаю, что делать. Обышедших мя — окруживших мя. Прибегох — я прибегнул (обратился за помощью).
Песнь 5
Ирмос: Утренююще вопием Ти: Господи, спаси ны; Ты бое си Бог наш, разве Тебе иного не веемы.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Яко имея дерзновение к Богу, хранителю мой святый, Сего умоли от оскорбляющих мя зол избавити.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Свете светлый, светло просвети душу мою, наставниче мой и хранителю, от Бога данный ми Ангеле.
Спяща мя зле тяготою греховную, яко бдяща сохрани, Ангеле Божий, и возстави мя на славословие молением твоим.
Марие, Госпоже Богородице безневестная, надеждо верных, вражия возношения низложи, а поющия же Тя возвесели.
Утренююще — с раннего утра. Разве — кроме. Невемы — мы не знаем. Яко имея — здесь: так как ты имеешь. Спяща мя зле тяготою греховную — меня, охваченного тяжким сном греха (зле — худо, люто, тяжко; тягота — тяжесть, обременение, трудность). Яко бдяща сохрани — здесь: соделай бодрствующим, сохрани во мне бдение. Вражия возношения — превозношение вражеских, бесовских сил.
Песнь 6
Ирмос: Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Всяких мя напастей свободи, и от печалей спаси, молюся ти, святый Ангеле, данный ми от Бога, хранителю мой добрый.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Освети ум мой, блаже, и просвети мя, молюся ти, святый Ангеле, и мыслити ми полезная всегда настави мя.
Устави сердце мое от настоящаго мятежа, и бдети укрепи мя во благих, хранителю мой, и настави мя чудно к тишине животней.
Слово Божие в Тя вселися, Богородице, человеком Тя показа небесную лествицу; Тобою бо к нам Вышний сошел есть.
Одеяйся — одевающийся. Устави — направь; удержи. От настоящаго мятежа — от теперешней бури, смятения. Бдети укрепи мя во благих — укрепи меня бодрствовать во благе (во благом устроении души). Животней — исполненной жизни. Лествицу — лестницу.
Одеяйся светом яко ризою — слова из Пс.103, ст. 2: Одеяйся светом яко ризою, простираяй небо яко кожу — Ты одеваешься светом, как ризою, простираешь небеса, как шатер.
Настави мя чудно к тишине животней: образ кормчего, управителя, который из бури-мятежа направляет (наставляет) корабль к тихому пристанищу, где жизнь плавающих будет спасена — к тишине животней. Вспомним также эпизоды Евангелий, в которых Христос укрощает бурю: …Сказали: Наставник! Наставник! Погибаем. Но Он, встав, запретил ветру и волнению воды; и перестали, и сделалась тишина (Лк.8:24; ср.: Мф.8:26; Мк.4:39). Образы плавания через бурное «житейское море» постоянны в церковной поэзии, и особенно в 6-й песне канона.
Слово Божие в Тя вселися, Богородице, человеком Тя показа небесную лествицу; Тобою бо к нам Вышний сошел есть. Тропарь развивает библейский образ лестницы из сна патриарха Иакова (Быт.28:12-13, 16-17: И увидел во сне: вот, лестница стоит на земле, а верх ее касается неба; и вот, Ангелы Божии восходят и нисходят по ней. И вот, Господь стоит на ней и говорит: Я Господь, Бог Авраама, отца твоего, и Бог Исаака. Землю, на которой ты лежишь, Я дам тебе и потомству твоему… Иаков пробудился от сна своего и сказал: истинно Господь присутствует на месте сем; а я не знал! И убоялся и сказал: как страшно сие место! это не иное что, как дом Божий, это врата небесные).
Лествица Иакова — прообраз Пресвятой Богородицы, Которая стала лестницей между небом и землей: воплотившись, родившись от Девы Марии, Господь Иисус Христос сошел в мир.
Кондак, глас 4-й
Явися мне милосерд, святый Ангеле Господень, хранителю мой, и не отлучайся от мене сквернаго, но просвети мя светом неприкосновенным и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.
Светом неприкосновенным — светом невещественным (чаще встречается словосочетание «свет неприступный»; неприкосновенный, неприступный — тот, к которому нельзя прикоснуться, приступить).
Уничиженную душу мою многими соблазны, ты, святый предстателю, неизреченныя славы небесныя сподоби, и певец с лики безплотных Сил Божиих, помилуй мя и сохрани, и помыслы добрыми душу мою просвети, да твоею славою, Ангеле мой, обогащуся, и низложи зломыслящия мне враги, и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.
Неизреченныя — невыразимой, не поддающейся описанию. Лики — хоры (Ангел назван певцом в общем хоре бесплотных ангельских Сил, славящих Господа).
Уничиженную душу мою многими соблазны… славы небесныя сподоби. Здесь мы снова сталкиваемся с несвойственным русскому языку порядком слов; чтобы понять оборот, надо мысленно переставить слова: мою душу, уничиженную многими соблазнами, сподоби небесной славы.
Песнь 7
Ирмос: От Иудеи дошедшие отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Милостив буди ми и умоли Бога, Господень Ангеле, имею бот я заступника во всем животе моем, наставника же и хранителя, от Бога дарованнаго ми во веки.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Не остави в путь шествующия души моея окаянныя убити разбойником, святый Ангеле, яже ти от Бога предана бысть непорочне; но настави ю на путь покаяния.
Всю посрамлену душу мою привожду от лукавых ми помысл и дел: но предвари, наставниче мой, и исцеление ми подаждь благих помысл, уклоняти ми ся всегда на правыя стези.
Премудрости исполни всех и крепости Божественныя, Ипостасная Премудросте Вышняго, Богородицы ради, верою вопиющих: отец наших Боже, благословен еси.
От Иудеи дошедше — пришедшие из Иудеи. Иногда — некогда, когда-то. Верою Троическою — верой в Троицу. Попраша — попрали. Во всем животе моем — во всей жизни моей. В путь шествующия — путешествующей. Непорочне — непорочно; здесь в знач.: непорочною. Предвари — здесь: иди впереди. Исцеление ми подаждь благих помысл — подай мне лекарство добрых помышлений (или же: исцеление посредством благих помыслов). Уклоняти ми ся — (чтобы) мне склоняться.
Не остави в путь шествующия души моея оканныя убити разбойником, святый Ангеле, яже ти от Бога предана бысть непорочне… Образ путешествующей по жизненному пути души здесь явно перекликается с Христовой притчей о милосердном самарянине и о «впадшем в разбойники» (Лк.10:30-36). Разбойники тропаря, конечно же, нематериальные: это греховные помыслы и всевающие их бесы.
Всю посрамлену душу мою привожду от лукавых ми помысл и дел: но предвари, наставниче мой, и исцеление ми подаждь благих помысл, уклоняти ми ся всегда на правыя стези. Тропарь развивает образ путевождения. Душа, посрамленная злыми делами и помыслами, приходит от них, как блудный сын из дальней страны; мы просим Ангела хранителя теперь идти впереди, указывая верный путь (правыя стези); сам же этот путь и вмешательство Ангела хранителя определяется именно в области помыслов — желанное исцеление в том, чтобы с помощью Ангела избирать именно благие помыслы.
Песнь 8
Ирмос: Царя Небесного, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
От Бога посланный, утверди живот мой, раба твоего, преблагий Ангеле, и не остави мене во веки.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Ангела тя суща блага, души моея наставника и хранителя, преблажение, воспеваю во веки.
Буди ми покров и забрало в день испытания всех человек, воньже огнем искушаются дела благая же и злая.
Буди ми помощница и тишина, Богородице Приснодево, рабу Твоему, и не остави мене лишена бытии Твоего владычества.
Вои ангельстии — ангельские воинства. Живот мой — жизнь мою. Ангела тя суща блага — Тебя, благого Ангела. Забрало — стена, ограда, забор. Воньже — в который (если расчленять слово на составные части, получится во-нь-же, поэтому неправильно иногда встречающееся написание в оньже; см. об этом примечание к 5-й молитве утреннего правила).
Песнь 9
Ирмос: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.
Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.
Помилуй мя, едине Спасе мой, яко милостив еси и милосерд, и праведных ликов сотвори мя причастника.
Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Мыслити ми присно и творити, Господень Ангеле, благая и полезная даруй, яко сильна яви в немощи и непорочна.
Яко имея дерзновение к Царю Небесному, Того моли, с прочими безплотными, помиловати мя окаяннаго.
Много дерзновение имущи, Дево, к Воплощшемуся из Тебе, преложи мя от уз и разрешение ми подаждь и спасение, молитвами Твоими.
С безплотными лики — то есть с ангельскими чинами. Праведных ликов — сонмов праведников. Сотвори мя причастника — соделай меня участником. Присно — всегда. Благая и полезная — благое и полезное. Воплощшемуся — Воплотившемуся. Преложи мя от уз — в знач.: освободи меня от уз (прелагати — обращать в другой вид, изменять). Разрешение — освобождение. Подаждь — подай.
«Как научиться понимать молитвы?».
-М.: «Отчий дом», 2007
Источник